•2/07/2011
Szombaton kirándultunk a Pilis-tetőre.
Az útvonal rövid leírása: Kétbükkfa-nyereg parkoló - aszfalt út - 'Simon halála' - turistautak elágazója (kb.2.4km) - zöld jelzés ( tavasszal innentől pirosló hunyorokat fotózhatunk) - találkoztunk egy rókával - tovább a zöld jelzésen - kb. 4.9 km-nél az úttól nem messze az első kilátópont, ahonnan nyugat felé tárul ki a panoráma.
Pilis-tető gömbpanoráma
Az úton tovább haladva kiérünk egy tisztásra, ahol a zöld jelzés levezet a hegyről a 'László kúpjá'-hoz. Balra az erdő szélen tovább jutunk a hegycsúcs alá ahol az alábbi panorámában gyönyörködhetünk.
A csúcson a régi katonai rakétabázis romjait 'csodálhatjuk' meg. Erről bővebbet a nemrég üzembe állított meteorológia állomás honlapján olvashatunk.Ekkor derült ki számunkra az elhelyezett tábla alapján, hogy a csúcs alatti rész fokozottan védett terület. Lentről közelítve a turista ezt nem veszi észre, mert a figyelmeztető táblák hiányoznak. A volt katonai bázisról (kb. 6 km) az aszfalt úton juthatunk vissza a Kétbükkfa-nyereghez. A teljes útvonal hossza kb. 11 km. Könnyen járható, nem fárasztó túra.
This entry was posted on 2/07/2011 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.